Zajlik a munka a Hollandi úti telken, hogy a csepeli gyerekek idén nyáron birtokba vehessék a megújult környezetet.
Mint portálunk megtudta, jelenleg fal- és tető-hőszigetelési, valamint szárazépítési munkák zajlanak, illetve elektromos és gépészeti alapvezetékek építése van folyamatban, de már építik például az ereszszegélyeket is.
Miután Karácsony Gergely főpolgármester egyszemélyes döntése értelmében nem épül meg a három kerületet, ezen belül több százezer embert érintő mintegy 2,4 milliárd forintos Dél-budapesti kerékpárút, most a kormány támogatásával lehetőség nyílik a beruházás megvalósítására.
Információink szerint február 25-én, azaz holnap megkezdik a királyerdei Hullám utca felújítási munkálatait. Az ott lakókat a mai napon szórólapon tájékoztatják a részletekről. Az útépítés mellett járdarekonstrukció, valamint csapadékvíz-elvezetés is épül.
A Csepeli Városgazda folytatja a lombgyűjtést, sövényvágást és cserjemetszést Csillagtelepen. Emellett megkezdik a rózsák, évelők metszését a Szent Imre téren.
Miközben 2010 előtt alig épültek utak, és több mint 50 kilométernyi földút tette gyakran járhatatlanná a kerületet, az elmúlt tíz évben rohamléptékkel csökkent a burkolatlan utak száma Csepelen. A kormány és az önkormányzat kiváló együttműködésének hála pedig beindult az útépítési projekt is. Azért akad még munka bőven.
A Csepeli Városgazda Zrt. a tegnapi naptól megkezdte a Kis-Duna öbölben a nádvágási munkát. A feladatot a nád megújítása miatt, valamint az öböl szerves anyaggal való feltöltődésének lassítása érdekében szükséges elvégezni. A nádvágást a cég munkatársai kizárólag befagyott víztükör esetén tudják megvalósítani, ezért nem is végzik minden évben.
A koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek ellenére, a műszaki tartalom felülvizsgálatát követően folytatódtak a kivitelezési munkák a Hollandi úti telken.
Borbély Lénárd polgármester a közösségi oldalán jelentette be a hírt, mely szerint a kormány döntése értelmében egy kerületeken átívelő, méreteiben is óriási parkfejlesztési program indul a fővárosban. Ennek első állomása Csepelen lesz.
Politikai szintre ért a vita az évtizedek óta tervezett Galvani híd megépítéséről. Most, hogy kézzelfoghatóvá vált a fejlesztés, a minél rosszabb, annál jobb elv alapján akadályozzák a beruházást. Legutóbb Karácsony Gergely utalt arra a Facebook-oldalán, hogy amíg nem vezeti be a kormány Budapesten a dugódíjat, addig nincs értelme megépíteni az új csepeli Duna-hidat. Erre már Borbély Lénárd, Csepel polgármestere is reagált.